He sealed up the windows so no air gets in

När man som jag ständigt är frusen är det svårt att avgöra vad som egentligen försiggår när den där isande kylan sprider sig genom kroppen - inte förrän lederna ömmade och jag om vartannat skakade av frossbrytningar, kunde jag sluta avfärda det som dålig blodcirkulation.

Hela kvällen har jag känt mig som en desertör; om inte i handling så åtminstone i sinnet. Blicken har hela tiden letat sig i riktning mot lägenheten, och det har inte varit långt till tårarna när minutvisaren tagit allt längre tid på sig i sin framfart. Fem timmar höll jag dock ut och nu befinner jag mig i min säng, alldeles matt och frusen ända in till märgen.

Imorgon har jag synundersökning och någon form av körkortskurs, men sannolikheten för att jag orkar med det är inte särskilt stor. Hoppas dock att de inte debiterar mig trots att jag inte närvarar. Kursen börjar 12 men kontoret har inte telefontid förrän 11, så de kan minsann inte klaga på att man har dålig framförhållning.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Och vem tusiken är det?

2009-11-03 @ 22:39:45
URL: http://ordutanljud.blogg.se/
Postat av: Lotta

Svar: Mja, jag är inte alls brydd i kända bloggare och vad deras outfit är för dagen.



Och tar det lite smått som en förolämpning att du jämför mig med någon som kallar sig stilfascist. Jag är hårdrockare, lat och hemskt obrydd.

2009-11-03 @ 23:11:09
URL: http://ordutanljud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0