Skräckscenario

Det finns saker du aldrig vill uppleva. Syner du inte vill se. Ord du inte var menad att höra. Men likväl drar du en nitlott i livets stora tombola och finner dig själv i ett läge där döden är din enda färdkamrat. Jag står här idag som en överlevare och är redo att förtälja världen min historia.



När: strax efter lunchtid
Var: på en parkeringsplats, in the close confinement av en övningskörningsbil
Hur: i form av en traumatiserande monolog framförd av körskoleläraren

"Om du undrar vad det är jag har på händerna så är det inte smuts. Det är blod.
Jag blödde nämligen galet mycket näsblod för bara en stund sedan.
Börjar det om igen får du säga till mig; jag känner det inte själv eftersom jag är rejält förkyld."

Behöver jag nämna att jag tvingades uppbåda fem adrenalinjunkies sammanlagda livsförbrukning av viljestyrka för att inte i vild panik slänga mig mot bildörren, springa ut i kylan till närmaste apotek och tömma deras lager av desinfektionsmedel?

Kommentarer
Postat av: Anna

Först trodde jag att du hade krockat eller något sådant, men att detta handlar om rädsla för bakterier(?) var nästan roligt.. nästan, om man nu skrattar åt sådana saker. Klapp, klapp Stackars Siri.

2009-12-30 @ 13:24:43
URL: http://aliblyerts.blogg.se/
Postat av: Emma

Oh lord.

Jag skulle tänkt något i stil med "mördare much?" och varit totalt livrädd. Men ja, jag blöder också obscena mängder näsblod när jag är förkyld så den personen och jag skulle kanske bli bästa vänner. Jag brukar dock torka av mig skiten på ett papper.

2010-01-02 @ 02:10:56
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0