Can't hang my tears out to dry

Höstrusket är borta och i dess ställe finns nu ett decimetertjockt kokaintäcke. Med andra ord - snö så långt ett öga med fullgod syn kan nå. Då jag för länge sedan lämnat det stadie (läs: barndomen) där snö var en av komponenterna till ultimat lycka, känner jag mig lite kluven beträffande detta fenomen.

Å ena sidan gör den bitande kylan att min hy flagnar som en husfasad från 1700-talet. Jag är som en ständigt skinnömsande orm and that's not hot. Å andra sidan upplevs inte mörkret som lika kompakt och nedtyngande, med följden att behovet av att knapra antidepressiva inte är lika stort.

The verdict's still out.

Kommentarer
Postat av: Elias

Älska snö! <3 Snön är ju halva julen och tänk hur tråkig vintern hade varit utan snö!

2009-12-04 @ 21:51:19
Postat av: Anna

Vad tråkig du är Siri :( Hellre snö än brun-grå melankolivinter!!

2009-12-05 @ 17:41:11
URL: http://aliblyerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0