Fallna hjältar

Denna bild får sammanfatta de gångna dagarnas aktiviteter.

 

Jag tror min hjärna har ångkokts. Det är säkert en delikatess i något gudsförgätet land, men jag känner att den inte tillgår mig någonting i detta tillstånd. Har legat däckad hela eftermiddagen men har nu smått omtöcknad tagit mig till Pom och Maew för att låna mig lite internettid. Didn't bring my A game though, kanske därför det tar så sviiiinit lång tid för mig att skriva detta inlägg.

 

Snabbt svammel: Mina kusiner från Lopburi har anlänt och jag mötte dem som hastigast för en liten stund sedan innan de for vidare till Khlong Nam Lai Tai. Utan mamma som mellanhand har dock allt en tendens att bli lite awkward - det där med att göra en wai (föra ihop händerna och böja på huvudet) - det tycker jag är lite förvirrande vid vilka tillfällen det lämpar sig att använda det som hälsning. Ibland blir det ett färläget hej men oftast när jag träffar äldre, släktingar etc brukar jag gå all in. Här fick kusiner och morbrors fru en superawesome wai av mig, men mobror liksom överrumplade mig och jag fick aldrig tillfälle att smyga in det i vår något ordfattiga konsersation?! AAAHHH. Jag gör en höna av en fjäder men åh, jagvilljugörarätt.

 

Imorgon bär det av till Bangkok, eller åtminstone utkanterna av staden. Mina (svenska) kusiners resa börjar lida mot sitt slut och vi har äran att eskortera dem till flygplatsen. Läget i huvudstaden har dock varit ostabilt på grund av rödskjortorna och mamma vill inte att vi ska in i kaoset - med andra ord, inget av de stora köpcentrumen kommer att bevärdigas med vår närvaro. Kan någon uppdatera mig om läget så att jag kan föra en massiv övertalningskampanj?

 

Nu ska jag dumpa en vagnslast bilder på er. Varsågoda!

 

Bilen fick stanna på lämpligt avstånd så att jag kunde fota.
Jag orkade alltså inte gå själv.

 

Simon sov och jag var tvungen att kontrollera om han verkligen andades.

 

Nong Nuy älskar kameran!

 

 

 

 

Okej, vem har maffigaste solbrännan i landet?

 

 

 

 

Paniken. i. blicken.

 

 

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Janne

Va jag har hört så har de inte flyttat köpcentrumen, för det var väl vad du funderade över! ;)

Ha det bra, vi ses!

2010-04-07 @ 19:49:39
Postat av: Ella

Schysst bränna. Passar dig lite mer än det där bleka du kört på ett tag nu. Faller sig liksom lite mer naturligt med färg, kanske...

2010-04-09 @ 22:17:58
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/
Postat av: Ella

Vi har förutom glassen här ovan inte fått höra så mycket om de matorgier som utlovas i headern....?

2010-04-09 @ 22:18:38
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0