Vad som försiggår i Bangkok

Ett korrumperat taxibolag som håller Bangkok i ett järngrepp - det var min något felaktiga uppfattning av Thaksin Shinawatra-affären när mamma för flera år sedan skulle försöka sig på att förklara läget för mig. Smått konfunderad blev jag och det var inte utan att jag ifrågasatte min anmoders svårtolkade förklaring, men samtidigt summerar det kunskaperna jag i dagsläget besitter gällande den thailändska politiken.

Ni har väl inte missat denna händelse? Som oinsatt är det svårt för mig att uttala mig om situationen, men den instinktiva reaktionen för min del är att läsa med morbid fascination (och sedan i sann hypokondriker-anda förfäras över smittorisken som tordes föreligga). Ser rödskjortorna sig själva som martyrer efter detta drag? Jag skulle inte tro att omvärlden delar denna uppfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0