Blindstyre

Jag funderar på om jag borde beställa dagslinser så att jag har ett litet lager lagom till resan. Vet nämligen inte om jag orkar trilskas med linsvätska och den bakteriehärd som eventuellt börjar gro kring etuiet om jag kör med mina sedvanliga veckolinser. Nackdelen med dags. är dock att de är förbrukade i det ögonblick jag pillar dem ur ögat (eller är de tåligare än så?) och eftersom jag brukar byta till glasögonen framåt kvällen blir ju deras användningstid ganska kort. Jag vet inte hur jag ska göra och mitt resonerande börjar bli rätt så obegripligt.














Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag är också ett riktigt blindstyre, så jag vet hur det är XD Hur länge ska du vara i Thailand?



Jag använder månadslinser vanligtvis och köpte på mig några extra par på internet (billigare där) innan jag åkte till Singapore. Laddade även upp med linsvätska (den används ju sedan upp och hålet i resväskan kan sedan fyllas med annat roligt, hihi). Vet inte hur det är i Thailand med värmen och hygienen, men här i Singapore har inte värmen varit ngt problem och inga bakteriehärdar har skapats när det kommer till mina linser. Endagslinser ska bara användas en gång, men det är inte hela världen om man använder de två eller tre gånger, så länge man ser till att hålla de rena och förvarar de i linsvätskan. Jag menar innan man öppnar ligger de ju och skvalpar i vätska och det är ju inte direkt som om så att de kan "känna" att nä, nu har vi blivit använda, dags att bli dåliga XD Men tror inte heller att du behöver oroa dig alltför mkt över dina veckolinser heller, ta med linsvätska, tvätta händerna och var noga med rengöringen av dem på kvällen så ska det inte vara några problem. Eftersom det är ca 2 veckor kvar tills du åker hinner du beställa linser vi nätet billigt också, om du vill det :)



Hmm...blev ganska långt det här...hoppas det hjälpte :)

2010-03-15 @ 06:34:31
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0