Eländes elände

Halkbanan imorgon, vilket inte alls känns bra. Jag ömsom hyperventilerar, ömsom håller andan i hopp om att förlora medvetandet och därmed inte kunna inställa mig i tid. Tre anledningar till varför halken är en aktivitet jag varken vill eller borde ägna mig åt:

1. Jag har knappt övningskört något, efter att majoriteten av mina körlektioner på ett eller annat sätt blivit av- och ombokade (lärare byter jobb, lärare ska på semester, lärare har ont i ryggen... är jag verkligen så skräckinjagande?). Rutinen finns alltså inte.

2. Jag förkyld. Som om det inte vore nog med att oroa sig över var på ratten händerna ska placeras; nu måste jag även komma i underfund med när det är läge att släppa taget om den och snyta mig. SIMULTANFÖRMÅGA, oh my!

3. Min åksjuka känner inga gränser. Hela havet stormar om jag så bara vickar lite på stolen jag sitter på; förstå då i hur utsatt position bilklädseln befinner sig i om jag tvingas slira omkring på is i... ja, 70 knyck? Jag får kväljningar bara av tanken på det.

HJÄLP.

Kommentarer
Postat av: pubes

jeeeez vilken snygg header du hade! me like!



jag tror halkbanan kommer gå bra för dig! när jag gjorde den (jag har inte tagit körkortet än bör nämnas..) för 1 år sedan så var jag också skitnervös innan men det var jätteskoj! liiite läskigt när man skulle gasa upp i 90 och sen tvärsvänga runt en kon för att få sladd (då skrek jag som en liten rädd flicka), men annars var det skitskoj! :D

2010-01-10 @ 20:31:55
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: haha sorry! måste och måste tror jag väl inte. men när jag gjorde halkbanan så var det jag och två killar till i bilen. dom två fick sladda i lägre hastigheter som 50 och 70. instruktören tyckte att jag hade bättre körvana än dom två och tyckte att jag skulle sladda i 90. men tro mig, det kändes jättebra och tryggt att få göra det på halkbanan istället för på en väg alldelens ensam! :)

2010-01-10 @ 21:07:38
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0