Conflict of interest

Jag vill bege mig till stan under morgondagen.

Jag vill kränga på mig big spender-byxorna och införskaffa mig ytterligare ett limstift. Och varför inte en näve blingbling, några par skor och en uppsättning corpsepaint när jag ändå är i farten? För med pengar på kontot ter sig världen än en gång som en försonlig plats, och jag vill göra min medborgerliga plikt och upprätthålla landets BNP.

Kroppen kommer dock med invändningar. Den orkar inte masa sig upp ur sängen före lunch, säger den. Dessutom ska den sättas i arbete vid 16 och vem tror jag att jag är som så kallhamrat driver mitt eget kött och blod ner på knä av utmattning?

När larmet ljuder vid åttatiden vet vi vem som gått segrande ur striden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0