Om gamla människor, fika och håriga djur

Något jag under min levnadstid kommit att inse är att om det är något mor- och farföräldrar är alldeles förträffliga på så är det att göda upp sina barnbarn med fika. Behöver jag någonsin tillgodose sötsuget är det bara att svänga in hos dem och raida skafferiet (hos farmor och farfar alltså; till mormor är det lite mer problematiskt att göra en impulsiv drive by med tanke på hennes geografiska läge).

Hursomhelst, igår var vi och besökte de förstnämnda och deras skara av fyrbenta vänner. Medan min mamma är den som tvingats ta till allehanda preparat för att klara av djur av det hårigare slaget, har jag själv aldrig haft några problem med allergi. Åtminstone inte förrän nu och det suger. Det gick förvisso bra under vistelsen där, men på hemväg var det som om jag förvandlats till en 70åring med nikotinfingrar och rosslande hals.

Det, mina vänner, är inte önskvärt och gör mig ledsen i ögat.






Här har vi för övrigt tre varelser med frodig hårväxt. Min brors skatbo har sedan länge levt på nåder, och det dröjer inte länge förrän mamma halar fram rakapparaten och utövar sina privilegier som familjens självutnämnda diktator.


Kommentarer
Postat av: Transan/Jonas

/Svar/ tack <:

2009-12-06 @ 13:11:16
URL: http://transan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0