Life in an igloo

Det är kallt, compadres! Jag tror temperaturen här ligger kring 20-25 minusgrader för tillfället och det är nog för att jag ska känna mig underlägsen i kampen om ultimat koolhet. För att inte tala om Skogens utkanter där det enligt mammas utsago var närmare 35 minus imorse, what's up with that? Jag må enbart vara en glad amatör inom väderleksprognoser, men en kyla som denna kan inte gynna NÅGON.

Dagens mest dramatiska ögonblick tordes för övrigt ha varit då jag på jobbet blev ombedd att göra havregrynsvälling. Jag må kunna mycket, men det där är definitivt ett konststycke som inte finns på min repertoar. Första försöket underkändes, och när det inte hjälpte att hastigt googla recept var jag tvungen att be en av de mer rutinerade på jobbet att ta över. HAHA. I fail in life.

Kommentarer
Postat av: Zlatan

Havergrynsvälling? :O

Vi har en dude som ska ha kornmjölsgröt på morgonen, får ungefär samma konsistens som lim. Har lyckats undgå att vara hos han på morgonen, men hur tusan listar de ut såna där recept? Nog är det enklare med en ostmacka.

2009-12-18 @ 11:33:22
Postat av: jen

Vågar inte ta reda på hur kallt de är här. Men kallt är de.



songkran har jag aldrig fått uppleva än. verkar kanonkul med vattenkrig och få vara lekfull.



Kram

2009-12-18 @ 14:54:30
URL: http://jenfager.blogg.se/
Postat av: Siri

Kornmjölsgröt har jag aldrig hört talas om och skulle definitivt inte kunna tillaga :O Haha, bakslaget var när personen efter underkännandet tittade på mig och sedan frågade:



"Vars kommer du ifrån?"

2009-12-18 @ 17:03:18
URL: http://sirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0